Oferta edukacyjna: Samorządowy Klub Dziecięcy w Biłgoraju
Kontakt
Adres |
Długa 84
23-400 Biłgoraj |
---|---|
Telefon | 846862074 |
Adres e-mail | kontakt@skdbilgoraj.pl |
Oferta
Typy oddziałów | Oddział ogólnodostępny |
---|---|
https://skdbilgoraj.pl/
Samorządowy Klub Dziecięcy w Biłgoraju to nowoczesna, publiczna placówka, prowadząca działalność opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjną dla dzieci od 1 r. życia do 3 lat.
Placówka pracuje od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.00 do 17.00
Samorządowy Klub Dziecięcy jest przyjazny, otwarty dla każdego dziecka. W
działaniach opiekuńczo-wychowawczo- edukacyjnych uwzględnia indywidualne
potrzeby każdego dziecka i je zaspokaja. Placówka jest ukierunkowana na wysoką
jakość pracy poprzez:
• bezpieczną i dobrze wyposażoną bazę lokalową,
• wysoko wykwalifikowaną,
kreatywną, pracowitą kadrę,
• zaangażowanych rodziców, którzy są najbliższymi partnerami w procesie tworzenia optymalnych warunków rozwoju dziecka i placówki,
• dobrą współpracę z Organem Prowadzącym oraz instytucjami środowiska lokalnego, opartą na wspólnie uzgodnionych i wypracowanych zasadach współpracy.
Charakterystyka Samorządowego Klubu
Dziecięcego
Samorządowy Klub Dziecięcy jest jednostką mieszczącą się w budynku
Samorządowego Przedszkola nr 1 w Biłgoraju.
Klub zapewnia komfortowe warunki
dla 24 dzieci oraz opiekę nad zdrowymi dziećmi pełnosprawnymi
i niepełnosprawnymi od ukończenia 1 roku życia do ukończenia 3 lat, a w
przypadku,
gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym
do ukończenia 4 roku życia. Celem działania Klubu jest realizacja
świadczeń opiekuńczych oraz wspomaganie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka,
zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami.
Samorządowy Klub Dziecięcy funkcjonuje w pomieszczeniach znajdujących
się
na parterze budynku. Duża, przestronna, jasna sala, wyposażona w nowoczesne
meble, zabawki i urządzenia multimedialne stanowi doskonałą przestrzeń do
zabawy, organizowania atrakcyjnych zajęć dla naszych maluszków. Bezpośrednio
przy sali znajduje się szatnia,
w której każde dziecko ma własną szafkę z przeznaczeniem na odzież wierzchnią.
Rodzice znajdą tam również przewijak, gdzie mogą w dyskretnym miejscu dokonywać
czynności pielęgnacyjnych przed oddaniem lub po odebraniu dziecka z Klubu.
Sala posiada wyjście na duży, zadaszony, pokryty bezpieczną
nawierzchnią taras. Znajdują się tam ciekawe urządzenia zabawowe tj. domek,
stoliczki z ławeczkami, tunel gąsiennica, zjeżdżalnia i huśtawka. Jest to
doskonałe miejsce do zabaw na świeżym powietrzu. Z tarasu schodzimy na przestrzeń
otwartą, do ogrodu w którym dzieci przebywają codziennie. W części ogrodu powstał
specjalny plac zabaw dla dzieci młodszych, wyposażony
w urządzenia zabawowe tj.: pisakownica, bocianie gniazdo, ścianka wspinaczkowa,
tunel, zjeżdżalnia. Cały teren jest ogrodzony, co zapewnia bezpieczeństwo
przebywającym tam dzieciom.
Zapewniliśmy również bogate zaplecze pomocy dydaktycznych, zabawek
tj.: różnego rodzaju klocków, puzzli, układanek, labiryntów manipulacyjnych,
zabawek sensorycznych, sensoryczna ściana i podłoga, książeczek dla dzieci,
lalek, aut, piłek oraz materiałów plastycznych. To wszystko umożliwia
opiekunkom organizację różnorodnych zajęć rozwijających motorykę małą oraz dużą
dzieci, nabywanie doświadczeń plastycznych, stymulowanie zmysłów, rozwijających
kreatywność i wyobraźnię dziecięcą.
Przestrzeń sali została urządzona, by zapewnić dziecku możliwość
samodzielnego doświadczania, nabywania różnorodnych umiejętności, zaspokajania
naturalnej potrzeby ciekawości, poszerzania wiedzy o otaczającym świecie.
Realizacji tych celów służy organizacja kącików tematycznych tj.:
- kącik konstrukcyjny
- kącik higieniczny
- kącik kuchenny
- kącik lekarski
- kącik przyrodniczy
- pokój lalek i maskotek
- kącik muzyczny
- kącik czytelniczy
- kącik samochodowy
oraz
innych wynikających z tematyki realizowanych zajęć, pory roku, rozpoznawanych
indywidualnych potrzeb rozwojowych dzieci.
Przed budynkiem przedszkola powstała
tzw. wózkowania. Jest to miejsce, w którym rodzice mogą pozostawić
wózki, rowerki, sanki itp.
Samorządowy Klub Dziecięcy posiada również kuchnię, w której
codziennie przygotowywane są świeże, pełnowartościowe posiłki. Uwzględniające
potrzeby żywieniowe dzieci i ich diety.
Zatrudniona kadra posiada odpowiednie kwalifikacje do pracy w Klubie
Dziecięcym.
Jej działania będą planowane, dostosowywane
do potrzeb rozwojowych dzieci,
ukierunkowane na dziecko i jego wszechstronny rozwój. Dodatkowo zapewniamy
opiekę specjalistów: pielęgniarki, logopedy, psychologa oraz przygotowanie do nauki
j. angielskiego. Organizujemy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla
dzieci,
u których rozpoznano potrzeby wynikające zarówno ze szczególnych
uzdolnień, jak
i niepełnosprawności czy innego rodzaju specjalnych potrzeb rozwojowych.
Wykwalifikowana, chętna do
podejmowania innowacyjnych działań i
pracowita kadra wykorzystuje nowoczesne metody pracy z dziećmi w
tzw. bliskościowym nurcie wychowawczym – tak obecnie cenionym przez
pracodawców, świadomych rodziców. Tworzymy placówkę dążącą do sprostania ich
oczekiwaniom i stosującą empatyczne, bliskościowe metody opieki
nad dziećmi. Przyszłością edukacji najmłodszych jest zrozumienie
potrzeb dziecka, bliskość i empatia. Opiekunki dziecięce
w Klubie posiadają aktualną wiedzę o neurobiologii i rozwoju dziecka.
Wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia zgodne z filozofią
bliskości. Są
towarzyszkami dzieci, które wspierają je w zainteresowaniach, uczą się
komunikacji z każdym dzieckiem osobno, aby
w jak najlepszy sposób odczytać i zaspokoić ich potrzeby. Nasz Bliskościowy
Klub Malucha wprowadza także elementy pedagogiki
Montessori, wspierając dzieci w samodzielności. Wartością nadrzędną w
placówce jest szacunek do dziecka, jego emocji.
Placówka zapewnia bardzo dobre warunki do opieki, zabawy i
nauki. W opiece nad
dziećmi kierujemy się indywidualnym podejściem. Koncentrujemy na nawiązywaniu
bliskiej relacji z dzieckiem i adekwatnym jego wsparciu, co ma fundamentalne
znaczenie dla jego całościowego rozwoju (fizycznego, emocjonalnego,
społecznego, intelektualnego). Dążąc do zapewnienia
najwyższej jakości usług Klubie Dziecięcym przykładamy szczególną uwagę do
stopniowej i indywidualnej adaptacji dzieci opartej na modelu berlińskim,
umożliwiając rodzicom pobyt z dzieckiem w okresie adaptacyjnym tak długo jak
tego potrzebują.
Adaptacja w tym modelu wymaga
ogromnego nakładu czasowego ze strony rodziców, pracy opiekunów, dyrektora
dotyczącej ustalenia programu takich zajęć, celów, skutecznych metod
wspomagających rodziców i dzieci w tym trudnym procesie.
Komfort dziecka stanowi tutaj niekwestionowany priorytet.
Nasza uwaga skierowana jest również na
wsparcie samodzielności dzieci
– zarówno w obszarze samoobsługi, jak i samodzielnym dokonywaniu wyborów
i podejmowaniu decyzji. Aby zrealizować ten cel, musimy pamiętać, że klub
dziecięcy, następnie przedszkole jest pierwszym etapem edukacji małego dziecka.
Przekraczając progi Klubu, wchodzi ono w środowisko, które staje się równorzędnym z rodzicami partnerem
w procesie wychowania małego człowieka i decyduje to o jego wielostronnym
rozwoju.
Pamiętając
o tym, dokładamy wszelkich starań, aby
nasz Klub Dziecięcy:
- wspierał wszechstronny rozwój dziecka,
- rozpoznawał i
zaspokajał jego potrzeby,
- pomagał rozwijać
indywidualne możliwości i zainteresowania ,
- rozwijał sprawność ruchową,
- kierował opieką, wychowaniem, edukacją tak, aby każde dziecko czuło się
bezpieczne, akceptowane, wspierane w nabywaniu różnych umiejętności,
- wspierał działania wychowawcze rodziców,
- umożliwiał dzieciom osiąganie sukcesów na miarę ich potrzeb i możliwości,
- zapewniał poczucie bezpieczeństwa
fizycznego i psychicznego dzieci,
- organizował i udzielał efektywnej pomocy
psychologicznej.
Aby osiągnąć te założenia, organizujemy pracę i funkcjonowanie
placówki
w oparciu m.in. o teorię inteligencji wielorakich.
Jest to koncepcja sformułowana przez amerykańskiego psychologa i
neurologa, Howarda Gardnera. Według niej człowiek ma aż 8 różnych typów
inteligencji, z których każda jest równoprawna. Nie istnieje jedna, ogólna
zdolność umysłowa. Każdy mózg ma specyficzną „mapę talentów”. Gardner określa
osiem typów inteligencji:
- inteligencję werbalną (słowną, językową)
- inteligencję matematyczno-logiczną
- inteligencję obrazkową (wizualno-przestrzenną)
- inteligencję ruchową (kinestetyczną)
- inteligencję muzyczno-rytmiczną (słuchową)
- inteligencję interpersonalną (międzyludzką)
- inteligencję intrapersonalną (wewnętrzną)
- inteligencję naturalistyczną (przyrodniczą).
Według niego każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji w
różnym stopniu rozwinięte, tworzą one niepowtarzalny „profil inteligencji,
który podlega zmianom. Wszystkie inteligencje ze sobą współpracują i każdą z
nich można rozwijać – słabsze inteligencje można rozwijać przez mocniejsze.
Biorąc pod uwagę założenia tej koncepcji, wszystkim
działaniom opiekuńczo- wychowawczo-edukacyjnym w naszej placówce przyświeca
jedno hasło:
KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE!
Jeśli dziecko gorzej radzi sobie w jakiejś dziedzinie, nie znaczy to,
że jest gorsze
od rówieśników. Dziecko może mieć świetnie rozwiniętą inteligencję ruchową
czy interpersonalną, dzięki temu lepiej radzi sobie w nawiązywaniu kontaktów
z rówieśnikami lub w sporcie. Każdy człowiek ma jedne inteligencje rozwinięte
lepiej, inne gorzej. Kiedy uda się określić, co jest mocną stroną, a co słabą
dziecka, należy
tę wiedzę wykorzystać, wspierając jego rozwój, poprzez odpowiednie
projektowanie działań edukacyjnych. Tak zorganizowany tok nauczania stanie się
dla dziecka rozwijający
i kształtujący, a środowisko przyjazne. Dziecko uczy się poprzez zabawę
w naturalny
, najlepszy dla siebie sposób.
Sposobem
na realizację tego założenia będzie:
- odpowiednie przygotowanie pracowników (szkolenia, warsztaty,
samokształcenie),
- opracowanie i realizację autorskich programów, innowacji,
- prowadzenie zajęć, takich jak np. zajęcia muzyczne, rytmiczne,
globalne czytanie, zajęcia gimnastyczne, teatralne, język angielski,
- wyposażenie sal w odpowiednie pomoce dydaktyczne.
Bezpieczeństwo i zdrowie
Klub
zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki podczas codziennego pobytu dzieci
w placówce. W tym celu personel dba o optymalną organizację pracy oraz stale
monitoruje warunki pobytu dzieci. Identyfikuje sytuacje potencjalnie
zagrażające bezpieczeństwu dzieci oraz opracowuje odpowiednie procedury
bezpieczeństwa, by zapobiegać wypadkom
oraz innym sytuacjom niepożądanym. Personel zna procedury zwiększające bezpieczeństwo
przebywających w klubie dzieci, odbywa
regularne badania oraz szkolenia z dziedziny bhp
i pierwszej pomocy. Klub wyposażony
jest w urządzenia ratujące życie tj. LifeVac – 2szt., defibylator- 1szt. Posiadamy także Ozonator
służący do oczyszczania powietrza różnych substancji szkodliwych dla organizmu tj. wirusy, bakterie, pyły, grzyby.
Teren Klubu Dziecięcego, szatnia, wózkowania są objęte monitoringiem.
Pragniemy stworzyć dzieciom optymalne warunki do aktywizowania
procesów rozwojowych, zapewniając bezpieczeństwo i atmosferę radosnego
dzieciństwa. Przedstawione założenia do pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej
będą realizowane w sposób systematyczny, przemyślany i zaplanowany, ze
szczególnym zwróceniem uwagi
na indywidualne potrzeby dzieci i ich bezpieczeństwo. Realizacja tych zamierzeń pozwoli
na stworzenie Klubu Dziecięcego, w którym pobyt będzie dawał pełną radość
dzieciom, zadowolenie rodzicom oraz satysfakcję z dobrze wypełnionego obowiązku
wszystkim pracownikom .
Dlaczego warto wybrać nasz Klubik?
To, co nas wyróżnia to:
✗ doświadczona i zaangażowana kadra,
✗ bogaty program zajęć dostosowany do
wieku dzieci,
✗ bezpieczne i przyjazne otoczenie,
✗ wsparcie w adaptacji dziecka do
nowych warunków.
Oferta Klubiku:
•
nowoczesne metody
pracy z dziećmi w tzw. bliskościowym
nurcie wychowawczym
•
elementy pedagogiki
Montessori, wspieranie dzieci w samodzielności
•
posiadanie własnej kuchni, w której na
miejscu przygotowywane są świeże, odpowiednio zbilansowane posiłki
- organizacja zajęć adaptacyjnych
w modelu berlińskim ( tj. z udziałem rodziców!!!)
- własny plac zabaw z którego
dzieci korzystają codziennie
•
zajęcia plastyczne - wspierają kreatywność i
zdolności manualne
•
zabawy
ruchowe - rozwój sprawności fizycznej oraz koordynacji
•
zajęcia
muzyczne - śpiew, taniec i rytmika
•
zabawy
sensoryczne - rozwój zmysłów i integracja sensoryczna
•
codzienne zabawy
na świeżym powietrzu - bliski kontakt z naturą
•
zajęcia języka angielskiego - wspierają rozwój, słuch i
koncentrację wprowadzając dzieci w świat języka obcego poprzez zabawę, śpiew i
rymowanki
•
zajęcia logopedyczne - wspierają rozwój mowy, stymulują
prawidłowy tor oddychania
i usprawniają motorykę narządów artykulacyjnych pomagając dziecku w lepszej
komunikacji oraz rozwijaniu umiejętności językowych
•
wsparcie psychologa -
pomaga w rozwoju emocjonalnym i społecznym dzieci, budowaniu pewności
siebie, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych oraz radzeniu sobie z emocjami
•
obecność pielęgniarki - odpowiada za monitorowanie stanu
zdrowia dzieci oraz edukację zdrowotną, dba o higienę oraz zapewnia pomoc w
sytuacjach wymagających medycznej interwencji
Model Absolwenta Samorządowego Klubu Dziecięcego w Biłgoraju. Dziecko:
- samodzielne,
- pewne siebie,
- komunikatywne, ciekawe świata,
- twórcze,
- odpowiedzialne za swoje czyny,
- wrażliwe, otwarte i kreatywne,
- potrafiące współpracować w grupie, empatyczne,
- identyfikuje się z najbliższym środowiskiem i
miejscowością, mające poczucie tożsamości regionalnej,
- posiada umiejętności, które pomogą mu przekroczyć
próg przedszkola.
RAMOWY PLAN DNIA7.00 - 8.00 przyjmowanie dzieci, praca indywidualna, zabawy integracyjne, zabawy
na dywanie, działalność stymulująca rozwój dziecka8.00 - 8.30 czynności higieniczno - organizacyjne przed posiłkiem, wyrabianie nawyków higienicznych, rozwijanie umiejętności samoobsługowych
8.30 - 9.00 I śniadanie
9.00 - 9.15 toaleta, czynności higieniczno - pielęgnacyjne
9.15 - 10.00 zajęcia dydaktyczne, ogólnorozwojowe, rozwijające indywidualne zdolności dzieci, tj. wspólne czytanie, zajęcia plastyczne, ruchowe, rytmiczne, gimnastyczne, logopedyczne itp.
10.00 - 10.15 II śniadanie
10.15 - 11.00 j. angielski, zabawy na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki
11.00 - 11.30 zupa, czynności higieniczno - organizacyjne przed posiłkiem, wyrabianie nawyków higienicznych, rozwijanie umiejętności samoobsługowych
11.30 - 13.30 odpoczynek, relaksacja na leżakach
13.30 - 13.45 toaleta, czynności higieniczno - pielęgnacyjne
13.45 - 14.10 II danie
14.10 - 14.45 zabawy swobodne w kącikach zabaw, praca indywidualna z dziećmi, zabawy
na świeżym powietrzu14.45 - 15.00 podwieczorek
15.00 - 17.00 odbiór dzieci, zabawy swobodne w wybranych kącikach zainteresowań, czytanie bajek, zabawy stymulujące rozwój dzieci