Oferta edukacyjna: Samorządowy Klub Dziecięcy w Biłgoraju

Kontakt

Adres
Długa 84
23-400 Biłgoraj
Telefon 846862074
Adres e-mail kontakt@skdbilgoraj.pl

Oferta


https://skdbilgoraj.pl/


Samorządowy Klub Dziecięcy w Biłgoraju to nowoczesna, publiczna placówka, prowadząca działalność opiekuńczo-wychowawczo-edukacyjną dla dzieci od 1 r. życia do 3 lat.
Placówka pracuje od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.00 do 17.00
Samorządowy Klub Dziecięcy jest przyjazny, otwarty dla każdego dziecka. W działaniach opiekuńczo-wychowawczo- edukacyjnych uwzględnia indywidualne potrzeby każdego dziecka i je zaspokaja. Placówka jest ukierunkowana na wysoką jakość pracy poprzez:

•          bezpieczną i dobrze wyposażoną bazę lokalową,

•          wysoko wykwalifikowaną, kreatywną, pracowitą kadrę,

•          zaangażowanych rodziców, którzy są najbliższymi partnerami w procesie tworzenia optymalnych warunków rozwoju dziecka i placówki,

          dobrą współpracę z Organem Prowadzącym oraz instytucjami środowiska lokalnego, opartą na wspólnie uzgodnionych i wypracowanych zasadach współpracy.


Charakterystyka Samorządowego Klubu Dziecięcego

Samorządowy Klub Dziecięcy jest jednostką mieszczącą się w budynku Samorządowego Przedszkola nr 1 w Biłgoraju.  Klub zapewnia komfortowe warunki
dla 24 dzieci oraz opiekę nad zdrowymi dziećmi pełnosprawnymi
i niepełnosprawnymi od ukończenia 1 roku życia do ukończenia 3 lat, a w przypadku,
gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym
do ukończenia 4 roku życia.
Celem działania Klubu jest realizacja świadczeń opiekuńczych oraz wspomaganie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka, zgodnie z jego indywidualnymi możliwościami.

 

Samorządowy Klub Dziecięcy funkcjonuje w pomieszczeniach znajdujących się
na parterze budynku. Duża, przestronna, jasna sala, wyposażona w nowoczesne meble, zabawki i urządzenia multimedialne stanowi doskonałą przestrzeń do zabawy, organizowania atrakcyjnych zajęć dla naszych maluszków. Bezpośrednio przy sali znajduje się szatnia,
w której każde dziecko ma własną szafkę z przeznaczeniem na odzież wierzchnią. Rodzice znajdą tam również przewijak, gdzie mogą w dyskretnym miejscu dokonywać czynności pielęgnacyjnych przed oddaniem lub po odebraniu dziecka z Klubu.

Sala posiada wyjście na duży, zadaszony, pokryty bezpieczną nawierzchnią taras. Znajdują się tam ciekawe urządzenia zabawowe tj. domek, stoliczki z ławeczkami, tunel gąsiennica, zjeżdżalnia i huśtawka. Jest to doskonałe miejsce do zabaw na świeżym powietrzu. Z tarasu schodzimy na przestrzeń otwartą, do ogrodu w którym dzieci przebywają codziennie. W części ogrodu  powstał  specjalny plac zabaw dla dzieci młodszych,  wyposażony
w urządzenia zabawowe tj.: pisakownica, bocianie gniazdo, ścianka wspinaczkowa, tunel, zjeżdżalnia. Cały teren jest ogrodzony, co zapewnia bezpieczeństwo przebywającym tam dzieciom.

 

Zapewniliśmy również bogate zaplecze pomocy dydaktycznych, zabawek tj.: różnego rodzaju klocków, puzzli, układanek, labiryntów manipulacyjnych, zabawek sensorycznych, sensoryczna ściana i podłoga, książeczek dla dzieci, lalek, aut, piłek oraz materiałów plastycznych. To wszystko umożliwia opiekunkom organizację różnorodnych zajęć rozwijających motorykę małą oraz dużą dzieci, nabywanie doświadczeń plastycznych, stymulowanie zmysłów, rozwijających kreatywność i wyobraźnię dziecięcą.

Przestrzeń sali została urządzona, by zapewnić dziecku możliwość samodzielnego doświadczania, nabywania różnorodnych umiejętności, zaspokajania naturalnej potrzeby ciekawości, poszerzania wiedzy o otaczającym świecie. Realizacji tych celów służy organizacja kącików tematycznych tj.:

  • kącik konstrukcyjny
  • kącik higieniczny
  • kącik kuchenny
  • kącik lekarski
  • kącik przyrodniczy
  • pokój lalek i maskotek
  • kącik muzyczny
  • kącik czytelniczy
  • kącik samochodowy

oraz innych wynikających z tematyki realizowanych zajęć, pory roku, rozpoznawanych indywidualnych potrzeb rozwojowych dzieci.

 

Przed budynkiem przedszkola powstała  tzw. wózkowania. Jest to miejsce, w którym rodzice mogą pozostawić wózki, rowerki, sanki itp.

Samorządowy Klub Dziecięcy posiada również kuchnię, w której codziennie przygotowywane są świeże, pełnowartościowe posiłki. Uwzględniające potrzeby żywieniowe dzieci i ich diety.

Zatrudniona kadra posiada odpowiednie kwalifikacje do pracy w Klubie Dziecięcym.
 Jej działania będą planowane, dostosowywane do potrzeb rozwojowych dzieci,  ukierunkowane na dziecko i jego wszechstronny rozwój. Dodatkowo zapewniamy opiekę specjalistów: pielęgniarki, logopedy, psychologa oraz  przygotowanie do nauki
j. angielskiego. Organizujemy system pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci,
u których rozpoznano potrzeby wynikające zarówno ze szczególnych uzdolnień, jak
i niepełnosprawności czy innego rodzaju specjalnych potrzeb rozwojowych.

 Wykwalifikowana, chętna do podejmowania innowacyjnych  działań i pracowita kadra wykorzystuje nowoczesne metody pracy z dziećmi w  tzw. bliskościowym nurcie wychowawczym – tak obecnie cenionym przez pracodawców, świadomych rodziców. Tworzymy placówkę dążącą do sprostania ich oczekiwaniom i stosującą empatyczne, bliskościowe metody opieki nad dziećmi. Przyszłością edukacji najmłodszych jest zrozumienie potrzeb dziecka, bliskość i empatia. Opiekunki dziecięce
w Klubie posiadają aktualną wiedzę o neurobiologii i rozwoju dziecka. Wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia zgodne z filozofią bliskości.
Są towarzyszkami dzieci, które wspierają je w zainteresowaniach, uczą się komunikacji z każdym dzieckiem osobno, aby
w jak najlepszy sposób odczytać i zaspokoić ich potrzeby. Nasz Bliskościowy Klub Malucha wprowadza także elementy pedagogiki Montessori, wspierając dzieci w samodzielności. Wartością nadrzędną w placówce jest szacunek do dziecka, jego emocji.

 

          Placówka zapewnia  bardzo dobre warunki do opieki, zabawy i nauki. W opiece nad dziećmi kierujemy się indywidualnym podejściem. Koncentrujemy na nawiązywaniu bliskiej relacji z dzieckiem i adekwatnym jego wsparciu, co ma fundamentalne znaczenie dla jego całościowego rozwoju (fizycznego, emocjonalnego, społecznego, intelektualnego). Dążąc do zapewnienia najwyższej jakości usług Klubie Dziecięcym przykładamy szczególną uwagę do stopniowej i indywidualnej adaptacji dzieci opartej na modelu berlińskim, umożliwiając rodzicom pobyt z dzieckiem w okresie adaptacyjnym tak długo jak tego potrzebują.

 

Adaptacja w tym modelu wymaga ogromnego nakładu czasowego ze strony rodziców, pracy opiekunów, dyrektora dotyczącej ustalenia programu takich zajęć, celów, skutecznych metod wspomagających rodziców i dzieci w tym trudnym procesie.
           Komfort dziecka stanowi  tutaj niekwestionowany priorytet.

Nasza uwaga skierowana jest również na wsparcie samodzielności dzieci
– zarówno w obszarze samoobsługi, jak i samodzielnym dokonywaniu wyborów
i podejmowaniu decyzji.
Aby zrealizować ten cel, musimy pamiętać, że klub dziecięcy, następnie przedszkole jest pierwszym etapem edukacji małego dziecka. Przekraczając progi Klubu, wchodzi ono w środowisko, które staje się równorzędnym z rodzicami partnerem
w procesie wychowania małego człowieka i decyduje to o jego wielostronnym rozwoju.

Pamiętając o tym,  dokładamy wszelkich starań, aby nasz Klub Dziecięcy:

  • wspierał wszechstronny rozwój dziecka,
  • rozpoznawał i zaspokajał jego potrzeby,
  • pomagał rozwijać indywidualne możliwości i zainteresowania ,
  • rozwijał sprawność ruchową,
  • kierował opieką, wychowaniem, edukacją  tak, aby każde dziecko czuło się bezpieczne, akceptowane, wspierane w nabywaniu różnych umiejętności,
  • wspierał działania wychowawcze rodziców,
  • umożliwiał dzieciom osiąganie sukcesów na miarę ich potrzeb i możliwości,
  • zapewniał poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego dzieci,
  • organizował i udzielał efektywnej pomocy psychologicznej.

Aby osiągnąć te założenia, organizujemy pracę i funkcjonowanie placówki
w oparciu m.in. o teorię inteligencji wielorakich.

Jest to koncepcja sformułowana przez amerykańskiego psychologa i neurologa, Howarda Gardnera. Według niej człowiek ma aż 8 różnych typów inteligencji, z których każda jest równoprawna. Nie istnieje jedna, ogólna zdolność umysłowa. Każdy mózg ma specyficzną „mapę talentów”. Gardner określa osiem typów inteligencji:

  • inteligencję werbalną (słowną, językową)
  • inteligencję matematyczno-logiczną
  • inteligencję obrazkową (wizualno-przestrzenną)
  • inteligencję ruchową (kinestetyczną)
  • inteligencję muzyczno-rytmiczną (słuchową)
  • inteligencję interpersonalną (międzyludzką)
  • inteligencję intrapersonalną (wewnętrzną)
  • inteligencję naturalistyczną (przyrodniczą).

Według niego każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji w różnym stopniu rozwinięte, tworzą one niepowtarzalny „profil inteligencji, który podlega zmianom. Wszystkie inteligencje ze sobą współpracują i każdą z nich można rozwijać – słabsze inteligencje można rozwijać przez mocniejsze.

Biorąc pod uwagę założenia tej koncepcji, wszystkim działaniom opiekuńczo- wychowawczo-edukacyjnym w naszej placówce przyświeca jedno hasło:
KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE!

 

Jeśli dziecko gorzej radzi sobie w jakiejś dziedzinie, nie znaczy to, że jest gorsze
od rówieśników. Dziecko może mieć świetnie rozwiniętą inteligencję ruchową
czy interpersonalną, dzięki temu lepiej radzi sobie w nawiązywaniu kontaktów
z rówieśnikami lub w sporcie. Każdy człowiek ma jedne inteligencje rozwinięte lepiej, inne gorzej. Kiedy uda się określić, co jest mocną stroną, a co słabą dziecka, należy
tę wiedzę wykorzystać, wspierając jego rozwój, poprzez odpowiednie projektowanie działań edukacyjnych. Tak zorganizowany tok nauczania stanie się dla dziecka rozwijający
i kształtujący, a środowisko przyjazne. Dziecko uczy się poprzez zabawę w naturalny
, najlepszy dla siebie sposób.

Sposobem na realizację tego założenia będzie:

  • odpowiednie przygotowanie pracowników (szkolenia, warsztaty, samokształcenie),
  • opracowanie i realizację autorskich programów, innowacji,
  • prowadzenie zajęć, takich jak np. zajęcia muzyczne, rytmiczne, globalne czytanie, zajęcia gimnastyczne, teatralne, język angielski,
  • wyposażenie sal w odpowiednie pomoce dydaktyczne.

 

Bezpieczeństwo i zdrowie

Klub zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki podczas codziennego pobytu dzieci
w placówce. W tym celu personel dba o optymalną organizację pracy oraz stale monitoruje warunki pobytu dzieci. Identyfikuje sytuacje potencjalnie zagrażające bezpieczeństwu dzieci oraz opracowuje odpowiednie procedury bezpieczeństwa, by zapobiegać wypadkom
oraz innym sytuacjom niepożądanym. Personel zna procedury zwiększające bezpieczeństwo przebywających w  klubie dzieci, odbywa regularne badania oraz szkolenia z dziedziny bhp
i pierwszej pomocy.
Klub wyposażony jest w urządzenia ratujące życie tj. LifeVac – 2szt.,  defibylator- 1szt.  Posiadamy także Ozonator służący do oczyszczania powietrza  różnych substancji szkodliwych dla organizmu tj. wirusy, bakterie, pyły, grzyby.
Teren Klubu Dziecięcego, szatnia, wózkowania są objęte monitoringiem.

 

 

 

Pragniemy stworzyć dzieciom optymalne warunki do aktywizowania procesów rozwojowych, zapewniając bezpieczeństwo i atmosferę radosnego dzieciństwa. Przedstawione założenia do pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej będą realizowane w sposób systematyczny, przemyślany i zaplanowany, ze  szczególnym zwróceniem uwagi
na indywidualne potrzeby dzieci i ich bezpieczeństwo.  Realizacja tych zamierzeń pozwoli
na stworzenie Klubu Dziecięcego, w którym pobyt będzie dawał pełną radość dzieciom, zadowolenie rodzicom oraz satysfakcję z dobrze wypełnionego obowiązku wszystkim pracownikom .

 

 

Dlaczego warto wybrać nasz Klubik? To, co nas wyróżnia to:

  doświadczona i zaangażowana kadra,

  bogaty program zajęć dostosowany do wieku dzieci,

  bezpieczne i przyjazne otoczenie,

  wsparcie w adaptacji dziecka do nowych warunków.

 

Oferta Klubiku:

         nowoczesne metody pracy z dziećmi w  tzw. bliskościowym nurcie wychowawczym 

         elementy pedagogiki Montessori, wspieranie dzieci w samodzielności

         posiadanie własnej kuchni, w której na miejscu przygotowywane są świeże, odpowiednio zbilansowane posiłki

  • organizacja zajęć adaptacyjnych w modelu berlińskim ( tj. z udziałem rodziców!!!)
  • własny plac zabaw z którego dzieci korzystają codziennie

         zajęcia plastyczne - wspierają kreatywność i zdolności manualne

         zabawy ruchowe - rozwój sprawności fizycznej oraz koordynacji

         zajęcia muzyczne - śpiew, taniec i rytmika

         zabawy sensoryczne - rozwój zmysłów i integracja sensoryczna

         codzienne zabawy na świeżym powietrzu - bliski kontakt z naturą

         zajęcia języka angielskiego - wspierają rozwój, słuch i koncentrację wprowadzając dzieci w świat języka obcego poprzez zabawę, śpiew i rymowanki

         zajęcia logopedyczne - wspierają rozwój mowy, stymulują prawidłowy tor oddychania
i usprawniają motorykę narządów artykulacyjnych pomagając dziecku w lepszej komunikacji oraz rozwijaniu umiejętności językowych

         wsparcie psychologa -  pomaga w rozwoju emocjonalnym i społecznym dzieci, budowaniu pewności siebie, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych oraz radzeniu sobie z emocjami

         obecność pielęgniarki - odpowiada za monitorowanie stanu zdrowia dzieci oraz edukację zdrowotną, dba o higienę oraz zapewnia pomoc w sytuacjach wymagających medycznej interwencji

 

Model Absolwenta Samorządowego  Klubu Dziecięcego w Biłgoraju. Dziecko:

  • samodzielne,
  • pewne siebie,
  • komunikatywne, ciekawe świata,
  • twórcze,
  • odpowiedzialne za swoje czyny,
  • wrażliwe, otwarte i kreatywne,
  • potrafiące współpracować w grupie, empatyczne,
  • identyfikuje się z najbliższym środowiskiem i miejscowością, mające poczucie tożsamości regionalnej,
  • posiada umiejętności, które pomogą mu przekroczyć próg przedszkola.
                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                  RAMOWY  PLAN  DNIA

    7.00 - 8.00 przyjmowanie dzieci, praca indywidualna, zabawy integracyjne, zabawy
    na dywanie, działalność stymulująca rozwój dziecka

    8.00 - 8.30 czynności higieniczno - organizacyjne przed posiłkiem, wyrabianie nawyków higienicznych, rozwijanie umiejętności samoobsługowych

    8.30 - 9.00  I śniadanie

    9.00 - 9.15  toaleta, czynności higieniczno - pielęgnacyjne

    9.15 - 10.00  zajęcia dydaktyczne, ogólnorozwojowe, rozwijające indywidualne zdolności dzieci, tj. wspólne czytanie, zajęcia plastyczne, ruchowe, rytmiczne, gimnastyczne, logopedyczne itp.

    10.00 -  10.15  II śniadanie

    10.15 - 11.00  j. angielski, zabawy na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

    11.00 - 11.30 zupa, czynności higieniczno - organizacyjne przed posiłkiem,  wyrabianie nawyków higienicznych, rozwijanie umiejętności samoobsługowych

    11.30 - 13.30 odpoczynek, relaksacja na leżakach

    13.30 - 13.45  toaleta, czynności higieniczno - pielęgnacyjne

    13.45 - 14.10  II danie

    14.10 - 14.45  zabawy swobodne w kącikach zabaw, praca indywidualna z dziećmi, zabawy
    na świeżym powietrzu

    14.45 -  15.00  podwieczorek

    15.00 -  17.00 odbiór dzieci, zabawy swobodne w wybranych kącikach zainteresowań, czytanie bajek, zabawy stymulujące rozwój dzieci